21 Ocak 2016 Perşembe

Blogger Sitemap (Site Haritası)

Bilgi paylaşımlarına hız vermeye başlıyoruz, blogger site haritasında güncellemeler gerekiyor.
Geçtiğimiz günlerde Google bir güncelleme getirdi ve bu güncellemeyle birlikte artık Google Webmaster Tools (Web Yöneticisi Araçları) üzerinden gönderilen sitemap dosyaları için maksimum 150 kayıt almaya başladı. Önceden bu sayıda kota yoktu, tek site haritasıyla bütün işlemler hallediliyordu, sonrasında sayı 500 oldu, şimdi ise sayı 150 ile sınırlandırıldı. Tam bu aşamada bir kere daha blogger kullandığıma şükrediyorum :) Neden mi?

Arkadaşlar blogger tabanlı siteler için otomatik olarak sitemap oluşuyor ve yine linki el ile düzenleme fırsatı ile 150 yazıdan oluşan dilediğimiz kadar site haritası oluşturuyoruz ve sıfır hata alıyoruz. Wordpress veya başka php, asp özel scriptlerde böyle bir durum söz konusu değil, ancak özel bir yazılım ile bunu yapabilirsiniz. Bunu yapmanızda da fayda var, en kısa sürede böyle bir yazılım gerçekleştirin.

Şimdi gelelim blogger sitemiz için nasıl bu güncelleme uyumunu yapacağımıza...

Şuan gezdiğiniz thesole.org sitesini ele alarak anlatacağım, öncelikle Google Webmaster Tools üzerinden oturum açın.
Daha sonrasında site adresinizin son kısmına aşağıdaki kodları uygulayacaksınız.


/atom.xml?redirect=false&start-index=1&max-results=150
/atom.xml?redirect=false&start-index=151&max-results=150
/atom.xml?redirect=false&start-index=301&max-results=150
/atom.xml?redirect=false&start-index=451&max-results=150
Yazı sayınıza göre yukarıdaki kodları alın. Mesela 100 yazınız var ise 2.koda kadar olan kısım sizin için yeterlidir ama 500 yazısı olan birisi yazdığım 4 kodu da kullanmalı ve sonra kendisi için 451 yazan yeri 601 olarak değiştirmelidir. Yani mantık 150+1 şeklinde işliyor. Yazı sayınız 150 'nin kaç katıysa o kadar site haritanız olacak ve her birini ayrı ayrı Web Yöneticisi Araçları üzerinden Google 'a bildirmelisiniz.

Bizim şuan 50 civarı yazımız olduğu için biz sadece;
http://www.thesole.org/atom.xml?redirect=false&start-index=151&max-results=150
kodunu kullanacağız ancak bizim yazı sayımız 280 olsaydı hem yukarıdaki kodu kullanacaktık hem de aşağıdaki kodu kullanacaktık. Yani 280 yazısı olan bir sitenin iki ayrı sitemap oluşturması gerekiyor, çünkü artık 150 kota uygulanıyor. Her 150 yazı için ayrı bir sitemap göndermeniz gerekiyor.
http://www.thesole.org/atom.xml?redirect=false&start-index=281&max-results=150

Daha sonrasında ise el ile oluşturduğumuz bu site haritasını ekran görüntüsünde gördüğünüz şekilde Google 'a iletmemiz gerekiyor.

Oluşturma, Ekleme, Silme, Nasıl Olmalı, Nasıl Yapılır, Yapmak


Akılda kalıcı olması için benim önerim, el ile oluşturduğunuz bu sitemap için bir sabit sayfa oluşturun. Mesela thesole.org/p/sitemap.html şeklinde olsun. Bu sayfaya sitemap 1, sitemap 2 şeklinde içerik girin ve linkleri buraya ekleyin. Hem en son hangi sitemap 'i oluşturduğunuzu unutmazsınız hem de bu sabit sayfaya footer 'dan link vererek botlara yol göstermiş olursunuz.

Bu yazı sitemap oluşturma, test etme, ekleme, silme, düzenleme, yapmak gibi anahtar soruları cevaplandırmak ve 2016 yılıyla gelen güncelleştirme hakkında bilgi vermek amacıyla 21.01.2016 günü Sefa tarafından yazıldı.

Blogger Sitemap (Site Haritası) hakkında daha fazla bilgi için Google 'da Arama yapabilirsiniz.

7 yorum

avatar

blogger sitemap çoğu blog açan ve uğraşan webmasterlerin merak konusudur.Ama olsada olmasada google aynı saniye botları gönderiyor bence sıkıntı yok

avatar

Bende blogger kullanan biriyim ama tam olarak ayarlarını bilmiyorum. Sadece yazı yazıp yayınlıyorum. Bu sitemapın ne işe yaradığını çözemedim.

avatar

teşekkürler bende blogger kullanıcısıyım wordpressde biliyordum ama bloggerde sitemap olayını bir türlü çözemedim googleda aratırken yazınızı buldum sayenizde bende ayarladım çok teşekkür ederim tekrardan .

avatar

Blogger sitemap sorununa değinmiş ve açıklık getirmişsiniz. Yararlı paylaşımınız için teşekkürler.

avatar

blogger kullanıcıları bunu eklemezse hızlı şekilde index alamaz. Bu yüzden seo ayarları için ilk önce bunu yapmaları gerekir aksi takdirde pek sorun olmaz ama iyide olmaz

avatar

sitemap benimde webmasterlığım dönemimde çok uğraştığım bir konu. oldukça iyi bilirdim webmasterlığı ama artık çok geriye düştüm ve unuttum.

avatar

Ben bloggere kullanıcısı değilim bir wordpress kullanıcısıyım. Ama blogger'ı da yakından takip ediyorum, ileride olabilir düşüncesi ile konuyu okudum, teşekkürler.

Back To Top